jueves, 9 de abril de 2015

SETMANA PENNAC.



Els últims dies lectius en l'assignatura, a partir de rondar sobre el tema de l'educació, hem realitzat la "setmana pennac". En aquesta, hem duta terme la lectura del llibre Mal de escuela escrit per Danniel Pennac. A partir de la lectura hem treballat sobre el llibre, realitzant una xicoteta prova  per demostrar si haviem llegit el llibre i també, i molt més interessant, hem tractat algun fragment del llibre en el qual cadascú s'ha sentit identificat.

Com sabeu, aquest llibre no hi parla sobre l'escola, com diu Pennac:

¿Otro libro sobre la escuela, pues?¿No parece que ya hay bastantes?
¡No sobre la escuela! Todo el mundo se ocupa de la escuela, eterna querella entre antiguos y modernos: sus programas, su papel social, sus fines, la escuela de ayer, la de mañana….No, ¡un libro sobre el zoquete! Sobre el dolor de no comprender y sus daños colaterales.
                                                                                                                          Daniel Pennac.

Ara bé, després d'haver realitzatla prova de lectura el meu company Miguel i jo, debatint sobre allò que ens n'hem sentit identificats sobre la lectura. Finalment, se n'adonarem de que aquesta no era la nostra situació, que encara que cavia la possibilitat de ser uns "zoquetes", a l'hora d'evaluar-nos les qualificacions n'eren bastant bones. Aleshores vam evocar al concepte de Pseudo-zoquete.
Però, què és el Pseudo-zoquete? 
En resum, un Pseudo-zoquete no significa no saber comprendre, sino que significa que aquest compren quan vol i per tant no es que tinga dificultats per a aprendre, com seria el cas del "zoquete", aquest te un mal comportament, no obstant quan ha d'aprovar ho fa sense dificultats.
A continuació, us deixe el link en el que el meu company Miguel ha escrit amb més detalls sobre allò que significa aquest terme:




No hay comentarios:

Publicar un comentario