MESOMORFISME Y CULTE A LA PRIMESA.
Són dues ideologies que fan referència al cos. Mentre que el mesomofisme posa el cos ideal com a musculat, fort, esvelt, el culte a la primesa posa el seu ideal en un cos prim com a triunfador, un cos que s'ha d'aconseguir per arribar a encaixar a la societat. A més, el culte a la primesa s'associa a la dona i el mesomorfisme a l'home. També podem dir que aquestos dos cossos es vinculen amb salut i normalitat, però no te perquè ser així.
SEXISME Y IGUALITARISME.
A la vegada que el sexisme i l'igualitarisme van contraposades, aquestes dues tenen lligams.
El sexisme tracta d'una discriminació per gènere o sexe, com també cap a estereotips de rols socials. Es pot dir que s'enfoca cap a una discriminació més cap a la dona, i per aquest motiu s'associa al maxisme. No obstant,aquest concepte forma partd'un subconjunt d'aquesta ideologia.
Pel que fa a l'igualitarisme, és una ideologia que tracta a totes les persones per igual, ja siga per raça, sexe, edat, etc. Tot i això, ve més donada per la seua relació amb el sexisme.A més, podem trobar diferents enfocaments d'aquesta: igualtat d'accés (tots amb mateixes possibilitats per dur a terme una tasca), igualtat de respecte (distribuint de forma igual el dret a la dignitat, llibertat, benestar) i igualtat de tracte (tratar a tots de la mateixa manera).Però, pot crear conflictes i aleshores parlarem d'una discriminació positica. Aquesta discriminació positiva significa que per a que existisca aquest igualitarisme, per exemple, en l'esport es divideixen les competicions per sexes. Per tant, i proposant una qüestó en l'aire, per a que existisca aquest igualitarisme, tindria que anar aquest lligat de cert sexisme (discriminació)?
RECREACIONISMO Y RENDIMIENTO
Respecte a la ideologia del rendiment, tracta d'aquella que es centra amb les aptituds i habilitats físiques, amb l'jectiu de buscar la formació d'esportistes d'èlit. Però que a vegades açò crea conflictes al'àmbit educatiu de l'escola, en que es presta atenció a aquells que retenen aquestes capacitats, fent de costat a la resta. Un exemple es troba a l'hora d'ecvaluar a l'alumnatper les seues aptituds i condicions físiques.
En canvi, el recreacionisme es troba relacionat amb el plaer de divertir-se, res a veure amb posar el cos al llímit. Les persones duen a terme la recreació, cosa que no és el mateix que recreacionisme, ambla fi de gaudir i sols que gaudir. Per això, diem que en aquest moment en que es du a terme, aquest moviment perd tot el seu caràcter educatiu. A més, totes les conductes referents a aquesta ideologia de vegades poden ser dolentes, i per això s'ha de tenir cura i saber quan s'actua correctament i quan no.
Relacionant aqustes ideologies, en l'àmbit de l'educació física de l'escola, i per tant de l'educació del moviment, quina és la postura que s'hauria d'adoptar?
No hay comentarios:
Publicar un comentario